page

Kjøpsbetingelser

1. Betalingsvilkår

 Alle priser er inklusiv merverdiavgift, dersom ikke annet er spesifisert. Vår netthandel er kun for personer over 18 år, dersom du er yngre enn dette må du ha foresattes underskrift for å bestille. Varene betales med kredittkort (Visa eller Mastercard), Klarna Faktura eller Klarna delbetaling. Se betalings- og fraktalternativer før du bekrefter ordren. 

2. Frakt

Varer sendes ut med Posten/Bring hvis ikke annet er avtalt. Kjøper får beskjed på SMS-melding og e-post når varen har ankommet (eller melding i posten dersom mobilnummer og/eller e-post adresse ikke er oppgitt). Fraktpris varierer ut fra vekt og størrelse. Fraktpris for bestilte varer blir spesifisert før ordre bekreftes i nettbutikken. Dette er fraktpriser innenlands i Norge (eksklusive Svalbard).
Vi sender over hele landet. Vi sender ikke varer til utlandet.

3. Leveringstid
Normal leveringstid er 2-5 virkedager.

4. Reklamasjon

Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen.

Ved skade på pakke skal dette straks meldes til transportør da dette er transportørs ansvar. Vi forbeholder oss retten til å kreve dokumentasjon på feil eller mangler ved en vare. 

5. Angrerett
Om du ønsker å angre på kjøpet ditt har du alltid 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er "Angrerettloven" som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (se Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler). Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt. Fraktkostnader ved returnering av varer må kjøper selv dekke.

Ikke å hente pakken er ikke det samme som angrerett
Dersom du ikke henter pakken du har bestilt, men forholder deg helt passiv, er ikke dette det samme som å benytte din angrerett. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å si opp avtalen.

Portokostnader blir ikke refundert, i tillegg belastes du et gebyr på kr 100,- for å dekke våre kostnader ifm uavhentet pakke.

6. Personvern
reiseeffekter.no er ansvarlig for de personopplysninger du som kunde oppgir til oss. Denne informasjonen blir brukt for å gi deg best mulig service og for å gi deg gode tilbud fra oss. Vi gir ikke opplysninger om deg videre til noen utenforstående. De vil bli oppbevart inntil du sletter opplysningene selv eller ber om at de blir slettet.